licencje

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

licencje

Postprzez havk » czwartek, 7 lut 2013, 10:59

Ktos czytał nowe zasady przyznawania licencji R1, R2, R? W porownaniu do zeszlego roku bardzo się wydluza zrobienie licencji. Chyba ze sie ma mega budzet. Trzeba zdobyc 31 punktow w kjs, (rok temu wystarczylo zdac egzamin), 31 punktow w rajdach okregowych (przy jak na razie 5 imprezach w kalendarzu na cala Polske!!) - rok temu wystarczylo po prostu ukonczyc 3 zawody R3L lub przejechac bez pomiaru czasu trase RPP. 31 punktow w RPP (bez wiekszych zmian jezeli sie nie myle). Przy 5 imprezach okregowych na slasku to widze swietne perspektywy na szybkie zrobienie licencji... Punktacja wg klucza 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1 przy zalozeniu frekwencji 10 lub wiecej zawodnikow. Uwazam ze w kjs ok taki system moze byc bo jest ich duzo w calej Polsce, w RPP bez wiekszych zmian wiec sie nie czepiam, ale w rajdach okregowych to juz kompletna porazka. Stary system byl ok, wystarczylo ukonczyc 3 imprezy, nie trzeba bylo sie spinac, mozna bylo np. poswiecic te 3 imprezy na dopracowanie opisu i juz mozna bylo isc dalej. Rece opadaja.
havk
N3
 
Posty: 224
Dołączył(a): sobota, 17 gru 2005, 18:35


Re: licencje

Postprzez seal » czwartek, 7 lut 2013, 11:31

Wydaje mi się, że spowodowane jest to zeszłorocznymi wypadkami (w dużej mierze zagranicznymi)
i opinią, że przyczynia się do tego zbyt liberalny system wyrabiania licencji.
Co do ilości startów w zawodach rangi KJS uważam, że każdy Zarząd Okręgowy powinien być
zobligowany do organizacji ich określonej liczby, poprzez podległe automobilkluby.
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 779
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: licencje

Postprzez havk » czwartek, 7 lut 2013, 11:51

seal napisał(a):Wydaje mi się, że spowodowane jest to zeszłorocznymi wypadkami (w dużej mierze zagranicznymi)
i opinią, że przyczynia się do tego zbyt liberalny system wyrabiania licencji.
Co do ilości startów w zawodach rangi KJS uważam, że każdy Zarząd Okręgowy powinien być
zobligowany do organizacji ich określonej liczby, poprzez podległe automobilkluby.


Byc moze, ale skutek moze byc odwrotny od zamierzonego. Bo jak ktos chce szybko przejsc do RPP i nie chce spedzac calego roku (albo i wiecej jak sie nie uda) w rajdach okregowych to bedzie musial juz od poczatku bardzo cisnac. 31 punktow to np. dwa zwyciestwa i jedno 10 miejsce, ale przy zalozeniu duzej (10 kierowcow lub wiecej) frekwencji. Nie kazdy ma auto do wygrywania w generalce, a frekwencja w klasach bywa rozna. Przy 5 czy 6 imprezach w roku to nie wyglada to dobrze. Moze ich bedzie wiecej, ale tak czy siak na ta chwile sa Mistrzostwa Slaska i jakies plotki o rajdzie w Rzeszowie. A jak juz napisalem w starym systemie wystarczylo po prostu ukonczyc 3 imprezy (w tym bez pomiaru czasu RPP), i mozna bylo bez spinania sie np. popracowac nad opisem czy nad innymi rzeczami. Co do tego ze trzeba punktowac w kjs to w sumie nie mam nic przeciwko, zawsze to jakies doswiadczenie dla nowych zawodnikow przed wyruszeniem na oesy rajdow okregowych, a ilosc kjs w Polsce ciagle jest duza.
havk
N3
 
Posty: 224
Dołączył(a): sobota, 17 gru 2005, 18:35

Re: licencje

Postprzez scooby14444 » czwartek, 7 lut 2013, 12:24

Sytem będzie dobry jeżeli PZM zobliguje automobilkluby w różnych częściach Polski do organizacji rajdów w okręgowych. W przeciwnym wypadku rzeczywiście mega niewypał.
Avatar użytkownika
scooby14444
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): poniedziałek, 7 lut 2011, 01:05

Re: licencje

Postprzez gorki » czwartek, 7 lut 2013, 12:42

To jest nierealne. Rajd okręgowy to już nie byle superpsrint - tutaj potrzebne są konkretne pieniądze :)
gorki
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota, 26 lis 2011, 16:40

Re: licencje

Postprzez seal » czwartek, 7 lut 2013, 12:59

scooby14444 napisał(a):Sytem będzie dobry jeżeli PZM zobliguje automobilkluby w różnych częściach Polski do organizacji rajdów w okręgowych.

To co pisze gorki, tutaj potrzebne są konkretne pieniądze. Konkretne pieniądze są też potrzebne do zorganizowania nawet KJS-u,
takiego z prawdziwego zdarzenia, czyli przynajmniej trzy odcinki przejeżdżane dwukrotnie, a nie imprezy klubowej na regulaminie KJS :!: .
W organizację zawodów aktywnie powinny angażować się ZO PZM. Chodzi mi głównie o pomoc w pozyskaniu sponsorów, stosownych zezwoleń
oraz inicjowanie i koordynowanie organizacji większych imprez przez kilka podległych terenowo klubów.
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 779
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: licencje

Postprzez havk » czwartek, 7 lut 2013, 13:10

W zasadzie rajdy okregowe (rajdowy debiut, 3 liga) kuleja od czasu ich powstania. Teraz jest tylko jeden cykl - Mistrzostwa Slaska. Byly jakies inne rajdy - Rajd Przasniczki w okolicach Lodzi w 2011 roku, cos na Podlasiu, ale generalnie to tych imprez zawsze bylo malo. Nie sadze by sie cos zmienilo w najblizszym czasie.
Ostatnio edytowano czwartek, 7 lut 2013, 15:14 przez havk, łącznie edytowano 1 raz
havk
N3
 
Posty: 224
Dołączył(a): sobota, 17 gru 2005, 18:35

Re: licencje

Postprzez seal » czwartek, 7 lut 2013, 13:46

havk napisał(a):Nie sadze by sie cos zmienilo w najblizszym czasie.

Składki do PZM wzrosną :D .
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 779
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: licencje

Postprzez MSG Racing » czwartek, 7 lut 2013, 16:02

Ogólnie więcej kasy wpadnie w łapy PZM....
Według mnie taka punktacja jest pomysłem poronionym i niesprawiedliwym zarówno w KJS jak i RO.
Sam zabiegałem o zniesienie poprzedniego systemu tłumacząc to tym, że skoro tak wszystko jest traktowane jak w Europie na wysokim poziome to i zdobywanie licencji też powinno być jak we Francji, Finlandii, Niemczech, Anglii itp.
KJS w niektórych okręgach może być 2 lub 3 imprezy w roku i co ma taki zawodnik zrobić który nie będzie miał podejścia go gościa w szybszym po prostu aucie? Dwa lata zbierać punkty albo wydawać kasę na wojaże gdzieś dalej. Podobnie w RO. Do licencji jest najbardziej potrzebna znajomość przepisów. Drugie miejsce w tej kwestii zajmują umiejętności jako kierowcy. U nas jest jak widać na odwrót.
Też myślę, że PZM się bardziej wystraszył wypadków niż chociażby Czesi.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: licencje

Postprzez wallygator » czwartek, 7 lut 2013, 16:23

Liberalnie to było w Czechach, u nas myślę było ok.

Tak licząc na szybko wychodzi, że jeżdżąc bardzo dobrze słabszym autem lub średnio, autem b.dobrze przygotowanym i zakładając że plasujemy się w środku stawki przy klasie składającej się z 7 aut to żeby zdobyć R2 trzeba przejechać 7-8 kjsów, potem żeby zdobyć R1 trzeba przejechać tyle samo rajdów 3L.
Koszta jakie poniesiemy to na R2 wydamy 2100zł (licząc same koszta wpisowego, paliwa itp.)
Żeby zdobyć R1 musimy wydać ok 12tys. pod warunkiem, że śpimy u znajomych, jemy ochłapy i nie wliczamy do tego opon, przygotowania samochodu itp. Więc wyjdzie coś ok 23 tys.
Czyli żeby zdobyć Licencję R1 musimy wydać ok 25 tys (z badaniami, opłatami za licencję, opłatami członkowskimi itp.) Nie licząc przygotowania auta, wiec wyjdzie pewnie z 40tys.

Do tego ten regulamin wymusza wyścig zbrojeń, bo lepiej jest zainwestować 10tyś w auto niż przejechać za te 10tyś 3 rajdy słabszym autem.
Jeśli będzie tak jak teraz to średnim autem R2 zrobimy w ok 7 miesięcy więc pewnie jeden sezon, a R1 przy tej ilości rajdów RO to 2 sezony. BRAWO !!!
wallygator
N3
 
Posty: 310
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Re: licencje

Postprzez seal » czwartek, 7 lut 2013, 18:03

Sprawa jest prosta trzeba mieć w granicach 40 lat (kurcze ja już mam blisko :wink: ), zasiadać w zarządzie spółki skarbu państwa,
zarabiać 100 tyś. miesięcznie i wtedy można się starać o licencje. Nie raz już słyszałem, że to jest sport elitarny, nie dla każdego.
A tak poważnie z czasem człowiek dochodzi do wniosku, że czym wyżej we władzach tym większy kosmos, oderwanie od rzeczywistości
i polskich realiów. Najgorsze, że nikt u góry nie konsultuje zamierzeń, przepisów z dołem tylko sam wie lepiej.A lepiej to już było :!: .
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 779
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: licencje

Postprzez MSG Racing » czwartek, 7 lut 2013, 19:40

Ano prawda.
..... Panowie w PZM mogliby w połowie roku się pochwalić jakie przepisy chcą zmieniać czy wprowadzać. Tak jak np klasa Open. Ok może gdzieś coś się przedostaje i jest możliwość konwersacji z nimi ale znam co najmniej jeden przypadek, który ma lekkie ciśnienie, że nie powiedzieli wcześniej, że myślą o Open.
I tak samo z licencjami.
Co mnie najbardziej martwi. Jarek Noworól był nadzieją na poprawę. Ale już chyba nie jest....
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: licencje

Postprzez Tomek RS Tokarski » czwartek, 7 lut 2013, 20:28

Ludziska!
Zanim zaczniecie pisać na forum poczytajcie o czym mówicie. W powyższych postach jest sporo prawdy (niestety) ale nie mam zamiaru się tu zwierzać ze swoich antypatii do PZM (których zapewniam że u mnie nie brakuje).

Nikt z przedmówców nie raczył zauważyć, że GKSS z datą 22.01.2013 opublikowal na stronie PZM komunikat nr 1/2013 http://www.pzm.pl/pliki/komunikat/gkss/ ... s12013.pdf.
Co do tematu przejścia z KJS do tzw. III ligi stoi jak wół:
"1.1. GKSS PZM podjęła decyzję o wprowadzeniu okresu przejściowego obowiązywania nowych zasad uzyskiwania licencji sportu samochodowego stopnia R2 oraz R1 do 31.03.2013 r.
1.2. REGULAMIN UZYSKIWANIA CERTYFIKATU I LICENCJI RAJDOWEJ KIEROWCY STOPNIA „R2”
Zastosowanie ma następująca zasada:
1.2.1. Zawiesza się obowiązywanie art. 1.1. w/w regulaminu.
1.2.2. Zastosowanie ma art. 3., z uwzględnieniem, że kandydaci do licencji stopnia R2, mogą przystąpić do egzaminu do końca marca tj. 31.03.2013 r. bez konieczności wykazania na załączniku P-3 odbytych startów w imprezach KJS ani uzyskanych 31 punktów."

Podobnie okres przejściowy wprowadzono do uzyskania licencji R1:

"1.3. REGULAMIN UZYSKIWANIA LICENCJI RAJDOWEJ KIEROWCY STOPNIA „R1”
Zastosowanie ma następująca zasada:
1.3.1. Zawiesza się obowiązywanie art. 2. w tym 2.1.
1.3.2. Przywraca się art. 2. obowiązujący w sezonie 2012, gdzie wymogiem było uzyskanie 21 punktów poprzez ukończenie w charakterze kierowcy rajdów RD."

I na tym można by temat teoretycznie zakończyć.

Niemniej smutny jest fakt, że tegoroczny regualmin uzyskiwania licencji ukazał sie dopiero w połowie stycznia, ale z adnotacją, obowiązywania od 1.01.2013. To nie można było tego okresu przejściowego od razu wprowadzić?!
Ale tu temat ma jednak ciąg dalszy. W wersji regulaminu, która obowiązywała do czasu powyższego komunikatu była zapisana opcja mozliwości startu w Okręgówkach z licencją wyscigową i póżniejszego uzyskania licencji R1 bo ukończeniu szesciu rajdów jako kierowca w III lidze.
No ale po tym fakcie do rzeczonego regulaminu wprowadzono zmiany i tych ostatnich zapisów już w nim nie widzę. I teraz mamy w nim zapis "wg stanu prawnego na 24.01.2013"
Czyli, że przez pierwsze dwa tygodnie br obowiązywał regulamin, którego nie opublikowano. Potem wprowadzono komunikatem okres przejściowy, by następnie wprowadzić zmodyfikowany text omawianych przepisów.

I tu trzeba się niestety zapytać - to nie można było tego za jednym zamachem zrobić???

PS. Nie oceniam tu wprowadzonych przepisów. Chciałem tylko uzupełnić fakty

Pozdrawiam

RS
Rajdy-Srajdy! :))) Jeżdżą i jeżdżą :)))
Tomek RS Tokarski
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 8 sty 2010, 14:49
Lokalizacja: Malnia

Re: licencje

Postprzez MSG Racing » czwartek, 7 lut 2013, 23:29

No jednak nie do końca taka kolejnosć była.
W tym roku czekałem na regulaminy bowiem ciągle męczy mnie temat powrotu za kółko, a i byłem ciekaw co też powymyslali mysliciele z Wawy. Były słuchy, że klatki w amatorce, wyższe wpisowe w RO i parę innych "ciekawych".
Regulamin licencji się pojawił kilka dni (chyba 2) po pojawieniu pozostałych regulaminów, gdzie już w regulaminie KJS pojawił się zapis o zbieraniu pkt do licencji.
Komunikat pojawił się po tym jak potencjalni zawodnicy i ludzie którym zależy, podniesli głos w tej sprawie, czyli jakos ok tydzień później.
Do tego okres przejsciowy jest do końca marca. Także wcale szału nie ma.
Pomijam już fakt o którym piszesz, odnosnie tego kiedy się pojawiły regulaminy a od kiedy niby obowiazują. Nie wiem jak to nazwać....pzm?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: licencje

Postprzez Tomek RS Tokarski » piątek, 8 lut 2013, 00:57

Właśnie znalazłem kolejnego kwiatka w omawianym regulaminie.
Zlikwidowano opcję umożliwiającą starty z lic. wyścigową, ale pozostawiono opcję dla posiadaczy terenowych (Rally Cross Country). Ale
Do zdobycia Rcc (uprawniającej do startów jako kierowca w Okręgówkach) wg regulaminu wymagany jest ten druczek P3 z wykazem zaliczonych (ukończonych) rajdów, ale nie ma ani słowa o jakiś punktach czy czymś takim jak np ukończone imprezy. A na wzorze P3 w ogóle nie ma wyszczególnionego stopnia licencji Rcc, a wyłącznie z rajdów drogowych (wszystkich czterech R).
Rajdy-Srajdy! :))) Jeżdżą i jeżdżą :)))
Tomek RS Tokarski
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 8 sty 2010, 14:49
Lokalizacja: Malnia

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości